لاک اوت

Lockouts

در این مبحث ماهیت این پدیده و نحوه جلوگیری از آن بحث خواهد شد و نیروهایی که عامل قفل شدن می شوند تجزیه تحلیل می کنیم .

قفل شدن پاراگلایدر در فرایند تویینگ

عموما خلبانان پاراگلایدر هنگام تمرینات گراند هندلینگ برای تحت فشار نگه داشتن بال باید همواره موقعیت خود را زیر بال حفظ کنند چنانچه بال به سمت چپ متمایل شود و خلبان به سمت راست برود بال به زمین می افتد . مشابه این رفتار در عملیات تویینگ هم رخ می دهد مقایسه تصاویر پاراگلایدر در حال کشش و پرواز آزاد مشاهده می شود چگونه نیروی کشش با نیروی جاذبه ترکیب می شوند و باعث ایجاد نیروی نتیجه شده و خلبان به سمت جلو متمایل می شود . در نمای جلو مشاهده می شود تا زمانی که نیروی کشش و مسیر پرواز همه در یک امتداد باشند همه نیروها به موازات یکدیگر قرار می گیرند و در وضعیت تراز هستند .
اما یک گلایدر می تواند منحرف شود و چنانچه در تصویر 7-4 دیده می شود نیروی کشش در این شرایط از پهلو وارد می شود . اکنون گلایدر برای حفظ همسوی با خلبان و نیروی کشش، به پهلو میچرخد . چنانچه ادامه یابد تمایل به چرخش تا سر حد برخورد ادامه می یابد . خلبان باید قبل از وارد شدن به این مرحله کاناپی را در مسیر و امتداد خط کشش همواره اصلاح نماید .
نکته قابل توجه اینکه تشخیص شروع انحراف قبل از اینکه وارد مرحله فقل شود دشوار است و اپراتور باید بطور مدام کشش را زیر نظر داشته باشد .

Image
Image

نکته ایمنی

تیک اف در شرایط باد کراس و باد گاست می تواند احتمال وارد شدن به لاک اوت را تسریع نماید

 

تشخیص انحراف بال قبل از اینکه وارد مرحله بحرانی شود کمی دشوار است و اپراتور باید بطور مدام کشش را زیر نظر داشته باشد پاراگلایدر می تواند هر لحظه به دلایل مختلف پچرخد و با وارد شدن نیرو از پهلو ، وسیله برای حفظ همسویی با خلبان و برایند نیروی کشش به پهلو می چرخد و تا زمانی که این روند ادامه یابد تمایل به چرخش نیز ادامه می یابد ابتدا لازم است اپراتور فشار را کاهش دهد و همزمان کاناپی را در مسیر و خط کشش قرار دهد

louckout

معرفی سایت ها