orginal.jpg
هنرجویان و مربیان دوره کارورزی سال 1402

ابــرهای زاگـــرس

Shadow

آقای خسرو پاکزاد هنرجوی دوره گراند هندلینگ

Image
Image

جمعه صبح 25 اسفند 1402 سایت ساحلنما سرعت باد 18 تا 22 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای خسرو پاکزاد 
کارکرد : 80 درصد

تعیین سطح هنرجو  برای ورود به آموزش
اهمیت رعایت مرکز تقل در عملیات لانچ
تمرین عملی  برای تغییر مرکز ثقل در زاویه های نزدیک به خط افق و زاویه حمله کامل
قرار گرفتن در موقعیت صحیح نسبت به جهت باد
ورود به تمرینات درک کاناپی  در باد متوسط
کاهش باد نسبی و حفظ فشار داخلی بال  برای لانچ در باد زیاد
کنترل فوروارد  بدون فرامین و تنها  از طریق تغییر مرکز تقل
کنترل فوروارد در محدوده لیفت بند
تمرکز بر تکنیک دامنه سرعت برای پیشروی و پسروی  در محدوده لیفت بند
توصیف عملیات فرود و تعیین قدرت فلر  در شرایط مختلف بدور از رفتارهای کلیشه ای و یکسان
کایتینگ غیر مستقل  و بالا آمدن از شیب با کمک مربی
ایمن ایستادن از طریق ریر رایزر
خواباندن  فوری بال در باد شدید و یا هنگام خطر  از طریق ریر رایزر
لانچ بال کلپس  غیر مستقل

شنبه صبح 26 اسفند 1402 سایت شمالی سرعت باد 12 تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای خسرو پاکزاد 
کارکرد : 80 درصد

ورود به تمرینات ضربدری
تعیین جهت چرخش هنرجو و  گردش از فوروارد به ریورس  تکرار و تمرین
تمرکز بر فرم بدن  در حالت فوروارد
اصلاح رفتارهای خشن و انقباض عضلات هنرجو
پرهیز از خیره شدن بر زمین و  توجه به نقطه کمکی  برای حفظ هدینگ
اسلالوم 45 درجه در باد متوسط
کایتینگ غیر مستقل  از طریق تمرین درک کاناپی
توصیف تئوری  باد نسبی - تعریف باد نسبی و اهمیت توجه به و درک آن در پرواز
لانچ بال غیر متقارن  روی بال فعال
تمرین کاهش باد نسبی در باد متوسط  با دویدن به سمت کاناپی در لحظه لانچ
پرهیز از گره کردن مشت روی رایزر و توجه به مرکز ثقل
تشخیص روبه باد از طریق رفتار کاناپی
لانچ بال کلپس بصورت غیر مستقل
تفکیک مراحل رایزر کنترل و اف رایزر کنترل

شنبه بعد از ظهر 26 اسفند 1402 سایت اردشیر سرعت باد 12 تا 25 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای خسرو پاکزاد 
کارکرد :   20 درصد

کنترل فوروارد در محدوده لیفت بند با استفاده از تکنیک دامنه سرعت 
تمرکز بر تمرینات لانچ ضربدری در لیفت بند
انجام یک پرواز از بالای اردشیر برای تعیین سطح پروازی و فرمان پذیری هنرجو برای ورود به پرواز شناوری


یکشنبه صبح 27 اسفند 1402 سایت ساحلنما با صفر

هنرجو آقای خسرو پاکزاد 
کارکرد :   20 درصد

تئوری پرواز در باد صفر
چالش های تیک اف در باد صفر
چگونگی استفاده از دامنه سرعت درپروسه تیک اف در باد صفر
آماده سازی بال قبل و بعد از اتصال با در نظر گرفتن جهت چرخش
نحوه چک ضربدری و گرقتن فرامین
انجام چندین لانچ ضربدری در باد صفر
پکینگ کامل

یکشنبه بعد از ظهر 27 اسفند 1402 سایت اردشیر سرعت باد از 0 تا 5 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای خسرو پاکزاد 
کارکرد :   30 درصد

تمرکز بر لانچ ضربدری در باد صفر و انجام اولین لانچ های موفق
پسروی مناسب برای ساخت باد نسبی
تمرکز بر مشکل طبعیت از انحراف در پروسه لانچ
انجام تمرین درک کاناپی در نسیم کمتر از 5 کیلومتر بر ساعت
تحویل کتاب  هواشناسی برای پرواز 

کلیپ جلسه دوم آقای پاکزاد

سایت آموزشی ساحلنما

امتیاز بندی سطح مهارت آقای خسرو پاکزاد بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

پرواز پایدار

کنترل فوروارد در باد نوسانی در سطح هموار

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

رایزرکنترل و افرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته

هنر جویان و مربیان دوره کارورزی در سال 1403

معرفی سایت ها