orginal.jpg
هنرجویان و مربیان دوره کارورزی سال 1402

ابــرهای زاگـــرس

Shadow

خانم فرشته فاضلی هنرجوی دوره گراندهندلینگ

Image
Image

سه شنبه صبح 21 آذر 1401 سایت ساحلنما سرعت باد 8 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنرجو خانم فرشته فاضلی
کارکرد : 1 جلسه

نحوه اتصال رایزر از جلو  با در نظر گرفتن جهت چرخش
تمرینات درک کاناپی با  تمرکز بر پارامتر های حفظ کاناپی در محدوده پنجره باد  و  نحوه  تغییر مرکز ثقل
کیفیت تیک اف در باد متوسط ، کسب سرعت تدریجی ، انتقال وزن ، تیک اف با سرعت تریم
کنسل کردن تیک اف  پس از هوابرد
کنترل فوروارد با تمرکز بر دامنه سرعت
انجام گردش صحیح حین حرکت
چک های گرفتن ضربدری
لانچ ضربدری  با تفکیک  رایزر کنترل و اف رایزر کنترل
نحوه کایتینک  برای بالا آمدن از شیب
خواباندن کاناپی از طریق ریر رایزر
کنترل کاناپی از طریق ریر رایزر
اهمیت درک باد نسبی در پرواز  و توصیف آن  بطور مفصل
 

سه شنبه بعد از ظهر 21 آذر 1401 سایت اردشیر سرعت باد 10 تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنرجو خانم فرشته فاضلی
کارکرد : 50 درصد
150
کنترل فوروارد بالای سایت  و در شرایط سخت
مقابله با ویک توربالانس
کایتینگ ضربدری
کنترل فوروارد  -تمرین دامنه سرعت در دامنه اردشیر و شرایط دشوار لیفت بند
پرواز ریج
 

چهار شنبه صبح 22 آذر 1402 سایت اردشیر سرعت باد 8 تا 10 کیلومتر بر ساعت

هنرجو خانم فرشته فاضلی
کارکرد : 55 درصد
205
لانچ مستقل  ضربدری روی سایت - تکرار و تمرین
پایداری بال در محدوده لیفت بند بالای سایت
اسلالوم 180 درجه  تاپ سایت - ورود به تمرینات کرب فوروارد 
تیک اف در باد صفر
ضعف در فرمانپذیری  و تاخیر در اجرای فرامین مربی

چهار شنبه بعداز ظهر 22 آذر 1402 سایت ساحلنما سرعت باد 15 تا 20 کیلومتر بر ساعت

هنرجو خانم فرشته فاضلی
کارکرد : 45 درصد
250
تمرکز بر تیک اف در باد متوسط
تمرین در رعایت حفظ هدینگ
اعمال فرامین تحت فشار
تمرکز بر برک صفر در تیک اف
کنترل فوروارد در باد نوسانی و تمرکز بر پرواز پایدار
انتقال وزن و تاثیر آن بر دامنه سرعت
کایتینگ ضربدری
پایداری بال در طرفین  پنجره باد

 

کنترل فوروارد تاپ سایت

تیک اف در باد متوسط

امتیاز بندی سطح مهارت خانم فرشته فاضلی بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

رایزرکنترل و افرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته

هنر جویان و مربیان دوره کارورزی در سال 1402

معرفی سایت ها