orginal.jpg
هنرجویان و مربیان دوره کارورزی سال 1402

ابــرهای زاگـــرس

Shadow

خانم نازی فاضل زاده هنرجوی دوره گراندهندلینگ

Image

شنبه صبح  11 شهریور 1402  سجزی اصفهان  باد  کمتر از ۵ کیلومتر  بر ساعت

هنرجو : خانم نازی فاضل زاده
کارکرد  20 درصد  (کلاس سه نفره )


مبانی شروع تمرین درک کاناپی  . اهمیت رعایت مرکز ثقل و نحوه تغییر مرکز ثقل در زاویه های مختلف  پروسه لانچ
تئوری پرواز
اجزای تشکیل دهنده ایرفویل 
نیرو های وارد بر ایرفویل 
قانون برنولی 
نسبت سرش تعریف آن و عملکرد آن در  انواع گلایدر ها 
شرح دامنه سرعت  
تعریف و تشریح زاویه حمله 
انواع سرعت ها در پرواز 
تعریف باد نسبی و اهمیت آن در پرواز 
فلسفه انجام فلر  و چگونگی انجام آن 
تفکیک سرعت افقی و عمودی برای تسلط و تمرکز  پروسه فرود 
تعیین محدوده استاپ لاین  و اهمیت مرحله تصمیم گیری
 

شنبه بعد از ظهر  11 شهریور  1402  سجزی اصفهان  سرعت باد  صفر تا 20  بدون نوسان

 
هنرجویان : خانم نازی فاضل زاده  (کلاس دو نفره)
کارکرد    60 درصد
تمرینات مربوط به درک کاناپی رعایت پارامتر های مرکز ثقل ، حفظ روبه باد و رفع رفتارهای ناخواسته  مانند تبعیت از انحراف 
حفظ فشار داخلی بال 
درک جهت باد  با استفاده فرم کاناپی 
درک باد نسبی  برای  حفظ پایداری کاناپی 
کایتینگ در سطح هموار  به سمت جلو و بالعکس 
کنترل فوروارد بدون فرامین و از طریق تغییر مرکز ثقل 
ورود به تمرینات لانچ ضربدری 
گردش از ریورس به فوروارد و بالعکس تمرین و تکرار 
تمرین کنترل ضربدری آف رایزر کنترل
نحوه گرفتن و چک های ضربدری
انجام اولین تجربه های لانچ ضربدری
خواباندن در باد متوسط از طریق ریر رایزر 
کنترل ریر رایزر و خواباندن 
 

یکشنبه  صبح 12 شهریور 1402 سجزی اصفهان باد  10تا 14 کیلومتر

هنرجو : خانم نازی فاضل زاده 
کارکرد  40 درصد
تداوم تمرینات کنترل کایتینگ و لانچ ضربدری 
تفکیک استراتژی رایزر کنترل و آف رایزر کنترل 
تمرین گردش حین حرکت با اتصال و بدون اتصال 
توصیف تاثیر وزن بر دامنه سرعت 
توصیف پنجره باد با رسم شکل

کلیپ مشترک خانم نازی فاضل زاده و آقای فرشاد شیری

امتیاز بندی سطح مهارت خانم نازی فاضل زاده بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال  روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل  دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

حفظ هدینگ

حفظ مسیر پرواز  با در نظر گرفتن نقطه کمکی

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

چک های قبل از تیک اف

انجام چک های پنج گانه  قبل از تیک اف

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

پرهیز از عملکرد های ناخواسته

پرهیز از اعمال برک در  شرایط هیجانی - رفتارهای خشن و شدید روی فرامین و  تبعیت از انحراف

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

رایزرکنترل و آفرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته

هنر جویان و مربیان دوره کارورزی در سال 1402

معرفی سایت ها