orginal.jpg
هنرجویان و مربیان دوره کارورزی سال 1402

ابــرهای زاگـــرس

Shadow
Image

آقای حسین انصاری هنرجوی دوره گراند هندلینگ

سه شنبه بعد از ظهر 26 اردیبهشت 1402 سایت اردشیر سرعت باد 18 تا 28 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای حسین انصاری 
کارکرد 75 درصد
 
ذکر موارد حیاتی تئوری و تعیین سطح دانش  پروازی هنرجو 
توصیف انواع سرعت در پرواز 
پاراگلایدر با چه نیرویی پرواز می کند 
توصیف باد نسبی و اهمیت درک آن در  امنیت پرواز 
زاویه سرش و مسیر پرواز 
شرح دامنه سرعت و تاثیر وزن روی وسیله پروازی 
زاویه سرش و و تفکیک سرعت افقی و عمودی در پرواز  برای عملکرد بهتر در  فرود 
تمرینات عملی  :
برای  نحوه گستراندن کاناپی در باد زیاد 
ایمن ایستادن در باد زیاد از طریق کنترل ریر رایزر 
تغییر مرکز ثقل  در زاویه های نزدیک به خط افق و زاویه حمله کامل 
دویدن به سمت کاناپی برای کاهش باد نسبی  هنگام لانچ 
تمرکز بر تعیین جهت چرخش هنرجو  و تمرین چرخش به تکرار و تمرین 
لانچ کردن  و خواباندن بال از طریق تکنیک ریر رایزر 
کنترل ریر رایزر و جامپینگ 
تمرینات  کنترل فوروارد  بدون دخالت فرامین و تنها با اتکا به تغییر مرکز ثقل 
کسب سرعت تدریجی در باد زیاد برای پیشگیری از پاندولیوم 
نحوه کمک به خلبان در باد زیاد  برای دی پاور کردن کاناپی

چهار شنبه صبح 27 اردیبهشت 1402 سایت اردشیر سرعت باد 18 تا 22 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای حسین انصاری 
کارکرد 60 درصد
 
کنترل ریورس  بدون تاگل  در باد متوسط
حفظ فشار داخلی بال  حین تمرینات لانچ و خواباندن بال  تکرار و تمرین 
لانچ کاناپی غیر متقارن و کنترل بال فعال در  لحظه لانچ
پرهیز از  فاکتور  تبعیت از انحراف
توصیف پنجره باد همراه با تجربه عملی
تشخیص جهت باد از طریق فرم و رفتار کاناپی
کایتینگ غیر مستقل برای پیشروی در حالت ریورس و بازگشت به استارت  

چهار شنبه بعد از ظهر 27 اردیبهشت 1402 سایت ساحلنما سرعت باد 0 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای محسین انصاری
کارکرد 50 درصد

تکنیک تیک اف در باد صفر چالش ها و فاکتور های تیک اف صحیح
استفاده از تکنیک مینی موم  ایر اسپید برای لحظه هوابرد
کنسل کردن تیک اف  حیین راننینگ
اهمیت استاپ لاین  و تمرکز بر  مرحله تصمیم گیری  
تمرینات بیسیک لانچ ضربدری
دویدن در حالت پسروی  بدون  اتصال کاناپی
تمرین عملیاتی چرخش از حالت ریورس به فوروارد  و بلعکس - تکرار و تمرین
نحوه گرفتن و چک ضربدری
تفکیک تکنیک رایزر کنترل  و اف رایزر کنترل برای اهداف مختلف
تکنیک تیک اف ضربدری در باد صفر روی سطح هموار
تمرین تداوم حرکت پسروی با حفظ هدینگ  برای چرخش

پنج شنبه صبح 28 اردیبهشت 1402 سایت ساحلنما سرعت باد 0 تا 10 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای حسین انصاری
کارکرد 25 درصد

تجربه عملی تیک اف  ضربدری در باد صفر
تمرین عملی  تکنیک های تیک اف در باد صفر
تمرکز بر مرحله تصمیم گیری  و تقویت توانایی کنسل کردن تیک اف در زمان مناسب
استفاده از تککنیک دامنه سرعت در باد صفر

پنج شنبه بعد از ظهر 28 اردیبهشت 1402 سایت اردشیر سرعت باد 0تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنرجو آقای حسین انصاری
کارکرد 25 درصد
2.35
چک کردن و بلند کردن کاناپی در نسیم آرام  روی دست و قبل از اتصال  به کارابین
تمرکز بر جزییات تیک اف  ضربدری برای حفظ پایداری
پرهیز از برک ناخاسته
تمرین مجزا برای شرایط رایزر کنترل و اف رایزر کنترل  در لانچ ضربدری
تعیین استراتژی مناسب برای دو مرحله  رایزر کنترل و اف رایزر
طریقه  قرار دادن برک مسلط  روی بال فعال برای لانچ

دی بریفینگ کل دوره -  دست آورد های دوره چه چیز هایی خواهد بود و چه اهدافی را تامین می کند  - حد اقل ها و حداکثر های  سیلابس گراندهندلینگ چه  مواردی را پوشش می دهد
 پیش نیازهای  ورود به  دوره های پرواز مسافت باشگاه ابرهای زاگرس چه مواردی را در گراندهندلینگ   شامل می شوند
دوره چه مهارت هایی را پوشش می دهد  

تمرینات گراند هندلینگ اقای حسین انصاری

تیک اف در شرایط سخت - باد صفر و نسیم پشت

کلیپ مشترک تمرینات گراندهندلینگ آقایان حسین انصاری و مهدی دانشور

امتیاز بندی سطح مهارت آقای حسین انصاری بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

حفظ هدینگ

حفظ مسیر پرواز  با در نظر گرفتن نقطه کمکی

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

چک های قبل از تیک اف

انجام چک های پنج گانه  قبل از تیک اف

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

خلبانی فعال

کنترل فوروارد در باد نوسانی  با هدف کنترل در محور پیچ در ضمیر ناخودآگاه - پیش بینی کاناپی برای اعمال فشار بموقع

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

ریکاوری حالت وارونگی

باز گرداندن 360 درجه کاناپی از حالت وارونه به حالت دیواره  بدون تماس دست

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

رایزرکنترل و آفرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته

هنر جویان و مربیان دوره کارورزی در سال 1402

معرفی سایت ها