orginal.jpg
هنرجویان و مربیان دوره کارورزی سال 1402

ابــرهای زاگـــرس

Shadow

آقای امیر محمد معصوم بیکی هنرجوی دوره بیگینر و گراند هندلینگ

Image

جمعه بعد از ظهر 1 دی ماه 1402 سایت ساحلنما سرعت باد 8 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 50 درصد

شروع تمرینات مربوط به درک کاناپی
توصیف پنجره باد و اهمیت حفظ موقعیت خلبان نسبت به کاناپی در مسیر باد
کنترل فوروارد در سطح هموار

شنبه صبح 2 دی ماه 1402 سایت ساحلنما و محدوده اطراف حسن آباد سرعت باد 18 تا 25 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 40 درصد
90
کنترل ریورس با برک های چسبیده در باد زیاد  - لانچ غیر مستقل
درک کاناپی در باد ملایم - حفظ فشار داخلی بال هنگام خواباندن  کاناپی 
تمرکز بر فالت تبعیت از انحراف
خواباندن اضطراری از طریق ریر رایزر
گردش دست به دست و کنترل فوروارد
کنترل فوروارد بدون فرامین و از طریق تغییر مرکز ثقل

یکشنبه صبح 3 دی 1401 سایت ساحلنما سرعت باد 12 تا 22 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 70 درصد
160
کنترل ریورس در باد شدید
کنترل فوروارد در باد نوسانی
اهمیت انتقال وزن در کنترل فوروارد در باد نوسانی
کایتینگ  برای حمل کاناپی برای بازگشت به مبدا
حفظ فشار داخلی بال برای لانچ و خواباندن بال
ایمن ایستادن  از طریق ریر رایزر
خواباندن فوری و اضطراری بال از طریق ریر رایزر
لانچ در زاویه های 30 و 45 درجه  روی بال فعال

یکشنبه بعد از ظهر 3 دی 1401 سایت شمالی سرعت باد 8 تا 10 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 80 درصد
240
تمرکز بر سیلابس بیگینر  برای لانچ فوروارد
پارامتر های لانچ موفق در فوروارد
ذکر تیک اف  قبل از لانچ و ضرورت انجام چک کاناپی
کنترل فوروارد با تمرکز بر درک دامنه سرعت
کسب نهایت سرعت  با حفظ هدینگ  در شیب
اسلالوم 45 درجه
لانچ کلپس
خواباندن صحیح  و متقارن در حالت فوروارد
نحوه ایزی پک

سه شنبه بعد از ظهر 5 دی 1401 سایت اردشیر سرعت باد 0 تا 5 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 60 درصد

300
تمرکز بر سیلابس بیگینر دویدن در شیب  برای ورود به مرحله
انجام حداقل 5 تیک اف در شرایط دشوار باد نزدیک به صفر

چهارشنبه صبح 6 دی 1401 سایت ساحلنما سرعت باد 8 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 50 درصد
350
انجام حداقل 5 تیک اف از ساحلنما بدون کنترل رادیویی

شنبه بعد از ظهر 9 دی 1402 سایت ساحلنما باد کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 10 درصد
360
انجام حداقل 3 تیک اف از ساحلنما با کنترل رادیویی 
از دست رفتن هدینگ  در پرواز اول
تاخیر در انجام فرامین
خیره شدن به زمین  و نگه داشتن فرامین پس از هوابرد

سه شنبه 12 دی 1402 سایت ساحلنما سرعت باد 8 تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 30 درصد
390
انجام حداقل 6 تیک اف موفق از ساحلنما بصورت مستقل و بدون  کنترل رادیویی 

چهار شنبه بعد از ظهر 13 دی ماه 1402 سایت اردشیر سرعت باد 10 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 20 درصد
410
انجام یک پرواز از  اردشیر  اولین پرواز از اردشیر 

شنبه 16 دی 1402 سایت اردشیر سرعت باد 10 تا 25 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 50 درصد

تمرکز بر تمرینات هوابرد  و حفظ هدینگ
انتقال وزن  مناسب و حفظ فشار داخلی بال در حالت فوروارد
ورود به تمرینات ضربدری
چک ضربدری و نحوه گرفتن رایزر کنترل  

یکشنبه 17 دی 1402 سایت اردشیر سرعت باد 10 تا 20 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 70 درصد

کایتینگ غیر مستقل تا بالای سایت 
تمرین گرش 45 و 90 درجه در پرواز
مشکل تنش در محور رول  نزدیک لند
نحوه اتصال  و چک ضربدری
لانچ ضربدری  و انجام چرخش حین حرکت
 

پنج شنبه 28 دی 1402 سایت اردشیر سرعت باد 12 تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 75 درصد

پرواز  از اردشیر تیک اف غیر مستقل 
تمرکز بر تیک اف ضربدری در محدوده لیفت بند
کایتینگ در سطح هموار  باز گشت به مبدا تیک اف
ورود به تمرینات کرب فوروارد
 

جمعه بعد از ظهر 29 دی 1402 سایت اردشیر سرعت باد 8 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنر جو : آقای امیر محمد معصوم بیکی
کارکرد: 70 درصد
660
انجام 3 پرواز از اردشیر  تیک اف لند مستقل
کایتینگ غیر مستقل از دامنه تا روی سایت

 

امتیاز بندی سطح مهارت آقای امیر محمد معصوم بیکی بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

کنترل اکتیو

حفظ فشار داخلی بال  بصورت فوروارد در باد نوسانی با هدف تقویت  پرواز پایدار در ضمیر ناخودآگاه

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

رایزرکنترل و افرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته

هنر جویان و مربیان دوره کارورزی در سال 1403

معرفی سایت ها