موارد اضطراری رلیز

موارد اضطراری رلیز Release Failurse

متاسفانه خیلی از رلیزها بر اساس طراحی ممکن است مشکلاتی داشته باشند و تنها در لحظه استفاده مشکلاتشان نمایان می شود . اینکه چه مشکلی باعث عدم جدایی می شود مهم نیست مهم این است که در صورت بروز مشکل سالم به زمین برسید . تیم تویینگ باید به موقع مشکل را تشخیص دهند و فشار را کاملا حذف نمایند . هنگام بروز چنین مشکلاتی اهمیت انتخاب یک سایت مناسب نمایان می گردد محیط مناسب می تواند ساپورت مناسبی برای یک فرود ایمن باشد . کشیدن لاین با خلبان یک ریسک بالا را با خود بهمراه دارد و گیر افتادن لاین می تواند عامل شیرجه کردن بال به سمت زمین شود . پاره کردن لاین از دستگاه وینچ یک راه حل برای جلوگیری از گیر افتادن لاین در حال کشیده شدن است . ساختمان ها ، مزارع و خطوط انتقال نیرو میتوانند عامل حادثه شوند .

چنانچه برای فرود روبه باد مجبور به عبور از موانع هستید پلن بغل به باد و یا پشت به باد را برای دوری از موانع انجام دهید . چنانچه لاین در حین پرواز گیر کند بسته به زاویه ای که با خلبان دارد بال ممکن است همان واکنش لاک اوت را بروز نماید و با زاویه بنک زیاد وارد کاهش شدید ارتفاع شود. چنانچه خلبان در زمان شلی لاین اقدام به جدا سازی نماید ممکن است لاین به چیزی گیر یا به چیزی پیچانده شود .

 

Image

فرود با لاین Landing with the line

زمانی که تمام تلاشها برای جدا کردن لاین نا ممکن شود در مرحله اول لاین را از دستگاه جدا کنید فرود بصورت چرخش 360 درجه انجام می شود و خلبان باید در هر لحظه آماده پرتاب کمکی باشد تا احتمال شیرجه ناخاسته ناشی از گیر افتادن لاین از بین برود . می توان هنگام فرود و در حال چرخش قسمتی از لاین را با دست شروع به جمع کردن کنیم این کار باعث رها سازی آن در زمان گیر کردن می شود و از بروز حادثه جلوگیری می کند . راه حل دوم اینکه تیم تویینگ آنقدر فشار را زیاد کند تا اتصال ضعیف پاره شود . این مورد می تواند در تئوری کارساز باشد اما در عمل می تواند خطراتی در پی داشته باشد . چنانچه خلبان برای دوری از لاک اوت یا دلایل امنیتی تمایل به رلیز زود هنگام داشته باشد بالا بردن نیروی تو آخرین کاریست که باید انجام شود . نیروی زیاد برای رسیدن به نقطه گسست ممکن است شدت و سرعت لاک اوت را زیاد کند و با توجه به اینکه این اتفاق معمولا در انتهای مسیر تویینگ روی می دهد ممکن است برای انجام این کار مجبور به چرخش 180 درجه شوند از این جهت باید اشکالات ساختاری دیگری را هم برای تصمیم گیری دخیل نماییم .

Image

معرفی سایت ها