Image

تویینگ پیشرفته

 

روشهای سریعتر و آسانتری برای کسب ارتفاع بیشتر در عملیات تویینگ وجود دارد که فقط باید از طرف اپراتور ها و خلبان های با تجربه مورد استفاده قرار گیرند به همین دلیل این نوع عملیات پیشرفته محسوب می شوند . با توجه به اینکه بهینه ترین حالت کشش در زاویه های نزدیک به خط افق روی می دهد می توان پس از کسب یک ارتفاع نسبی اقدام به رها سازی لاین با سرعت زیاد اقدام نمود . این عملکرد را می توان تا چهل درصد طول باند انجام داد و پس از آن با کاهش سرعت خودرو و فشار زیاد اقدام به کسب ارتفاع می شود نام های مختلفی برای این روش نامگذاری شده اما متداول ترین آنها استاتیک لایننینگ Static lining است چنانچه این شیوه به درستی انجام شود می تواند 10 تا 20 درصد در یک باند محدود عامل افزایش ارتفاع شود ضمن اینکه این شیوه تنها در شرایط باد کارایی دارد . زاویه کشش که یک مورد حیاتی محسوب می شود و دارای محدودیت هایی می باشد هر چه این زاویه افقی تر باشد نرخ صعود بیشتر را با نیروی کمتری حاصل می کند. در این روش پس از رها سازی اولیه نیمه اولیه پروسه تو انجام شده پس از آن راننده ضمن حفظ فشار روی دستگاه، به اندازه ای سرعت را کاهش می دهد که درام به آرامی گردش، ویا کلا متوقف می شود و مسیر برای آغاز مرحله دوم با نرخ صعود بالا و تا رسیدن به زاویه معمول ادامه می یابد

مزایای شیوه استاتیک لاینینگ

کاهش نیروی AF در زاویه های پایین و نزدیک به خط افق
کاهش تنش روی لاین
کاهش استهلاک و حرارت بالا روی دستگاه
ایمنی بیشتر در برخورد با ترمال های قوی
راهکاری مناسب برای کاهش بار ترافیکی برای همزمانی کار گروه های مختلف تویینگ

معایب شیوه استاتیک لاینینگ

انجام این تکنیک در طول باند کوتاه و محدود کارامد نیست
ریسک برخورد لاین به موانع و تردد های اطراف محدوده سایت تویینگ
کاهش قدرت دید به علت دور شدن بسیار سریع خلبان از اپراتور
اشغال و در اختیار گرفتن محیط وسیعتری از سایت در حین تو
سرعت زیاد می تواند محرک عوامل گسست در اتصال ضعیف گردند

 

دو مسئله نگران کنده

اول توانایی خلبان - نرخ صعود بالا که ممکن است به 5 متر بر ثانیه هم برسد برای برخی از خلبانان به چنین نرخ های صعودی عادت ندارند اما می توانند به سرعت تطبیق پیدا کنند . برخی از اپراتور ها کلا این روش را خطر ناک می دانند همچنین توصیه می شود شروع کار در مرحله اول باید در ارتفاع حداقل 100 متر انجام شود .
دوم برخی از دستگاه ها در دور بالا و بر اساس ساختار آن ممکن است دچار آسیب و عامل استهلاک دستگاه وینچ شود

 

عوامل گرایش به شیوه استاتیک لاینینگ

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می شود وینج اپراتور برای کاهش تنش یا انجام بهینه تر پروسه کشش، زاویه ی لاین و خلبان را نسبت دستگاه تغییر دهد . غالبا در دستگاه های اصطکاکی اپراتور های وینچ برای جلوگیری از ایجاد حرارت بالا و پایین آوردن استهلاک دستگاه از زاویه ی ثابتی استفاده نمی کردند آنها پس از کسب ارتفاع نسبی سرعت خودرو را افزایش و در مقابل نیروی کشش را در حد قابل ملاحظه ای کاهش می دادند این کار باعث میشود بیش از 50 درصد لاین در فاصله زمانی کوتاهی و با کمترین فشار روی دستگاه، باز شود و در ادامه با بکارگیری مقاومت زیاد و سرعت کم خودرو نسبت به صعود وسیله اقدام می کردند . این شیوه به علت اینکه نرخ صعود بهینه تری را حاصل می کرد در دستگاه های هیدرولیگ نیز تبدیل به روشی رایج گردید و اکثر اپراتور ها زمانی که شرایط مناسب باشد و طول باند کافی برای انجام اینکار وجود داشته باشد از این روش استفاده می کنند .

static line

معرفی سایت ها