xagrosclouds-slider.jpeg
دوره های آموزش پاراگلایدینگ
1403
Shadow

آقای امین ایوبی هنرجوی دوره گراندهندلینگ

Image

شنبه 11 آذر کلاس تئوری در محل باشگاه بانوی پارسی 8 تا 10 شب

هنر جو آقای امین ایوبی

تئوری سیلابس بیگینر
مبانبی آیرودینامیک پرواز- قانون برنولی
ایرفویل و اجزای آن
نیروهای وارد بر ایرفویل
نسبت سرش و قیاس  این نسبت با دیگر وسایل پرنده
انواع سرعت ها در پرواز 
تعریف باد نسبی  و شرح و تفضیل در مورد آن
تعریف زاویه حمله  و تاثیر آن در پرواز
دامنه سرعت در وسایل پرنده و تمرکز بر سرعت ها در پاراگلایدر

یکشنبه 12 آذر سایت ساحلنما باد کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت

هنر جو آقای امین ایوبی

تئوری پرواز 
چگونگی  تیک اف در باد صفر و چالش های پیش رو
اهمیت مرحله تصمیم گیری و عبور از استاپ لاین
اهمیت اشراف  شرایط پرواز مینیموم اسپید برای تیک در باد صفر
ملاک های عبور از استاپ لاین  در پروسه تیک اف
----
توضیح و نمایش عملی  تمرینات درک کاناپی
رعایت مرکز ثقل و تغییر آن در زاویه های نزدیک به خط افق  و لانچ کامل
توجه به جهت باد و حفظ موقعیت کاناپی در محدوده پنجره باد
ایجاد باد نسبی مناسب روی کاناپی برای لانچ 
حفظ فشار داخلی بال در هنگام بلند کردن و خواباندن کاناپی
دوری از رفتارهای ناخاسته از جمله تبعیت از انحراف

دوشنبه 13 آذر سایت اردشیر کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت

هنر جو آقای امین ایوبی
کارکرد 25 درصد

تمرینات درک کاناپی
توجه به مرکز ثقل
تمرکز بر  تبعیت از انحراف 
دویدن در حالت پسروی و چرخش 
حفظ فشار داخلی بال در پروسه لانچ و خواباندن مجدد
تحویل کتاب  شناخت آسمان برای پرواز

چهار شنبه بعد از ظهر 15 آذر 1402 سایت کلوت سرعت باد 10 کیلومتر بر ساعت

هنر جو آقای امین ایوبی 
کارکرد 25 درصد

چک های اولیه ضربدری
کنترل فوروارد با تمرکز بر دامنه سرعت
تمرکز بر  فرم بدن و دست ها  در کنترل فوروارد
کنترل فوروارد با تمرین پارامتر های بالا گرفتن سر و توجه به هدینگ  ، رفتن زیر بال و اجتناب از اعمال خشن و ناخواسته فرامین
تکرار تمرینات درک کاناپی
کایتینگ و نحوه کرب دویدن در حالت ریورس

پنج شنبه بعد از ظهر 16 آذر 1402 سایت کلوت سرعت باد 10 تا 15 کیلومتر بر ساعت

هنر جو آقای امین ایوبی
کارکرد 15 درصد

پایداری فوروارد در محدوده لیفتبند
تمرین لا نچ ضربدری در محدوده لیفت بند

دوشنبه بعد از ظهر 20 آذر 1402 سایت اردشیر سرعت باد 8 تا 15 کیلومتر بر ساعت

هنر جو آقای امین ایوبی
کارکرد 30 درصد

تمرین لانچ ضربدری  در محدوده لیفت بند دامنه اردشیر
کنترل پایدار در حالت فوروارد
تمرکز بر دامنه سرعت  برای پیشروی و پسروی  در حالت فوروارد
استایل صحیح تیک اف  - رعایت پارامتر های تیک اف در باد متوسط  - انتقال وزن ، سرعت تدریجی
مشکل فلر غیر مقارن 
تمرکز بر چک های ضربدری و اتصال صحیح


دوشنبه بعد از ظهر 20 آذر 1402 سایت اردشیر سرعت باد 8 تا 15 کیلومتر بر ساعت

هنر جو آقای امین ایوبی
کارکرد 15 درصد

کنترل فوروارد  تاپ سایت و در شرایط دشوار 
لا نچ غیر مستقل در باد  زیاد
پرواز ریج


چهار شنبه بعد از ظهر 15 فروردین 1403 محدوده پساب سرعت باد 8 تا 12 کیلومتر بر ساعت

هنر جو آقای امین ایوبی
کارکرد 35  درصد

آموزش پرواز با پاراموتور
طریقه تزریق سوخت جهت راه اندازی
توصیف چگونگی و پارامتر های مهم پروسه تیک اف حین خزش
تجربه تیک اف ناموفق تیک اف  بر اثر رها سازی غیر ارادی  تراتل
انجام تیک اف دوم کاملا  منطبق بر اصول صحیح تیک اف
انجام حد اقل 30 دقیقه پرواز
تجربه گردش و پرواز پشت به باد در ارتفاع مناسب
فرود  با موتور خاموش


کنترل فوروارد تاپ سایت

امتیاز بندی سطح مهارت آقای امین ایوبی بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

رایزرکنترل و افرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته

هنر جویان و مربیان دوره کارورزی در سال 1403

معرفی سایت ها