xagrosclouds-slider.jpeg
دوره های آموزش پاراگلایدینگ
1403
Shadow

آقای محمد تهرانی هنرجوی دوره گراند هندلینگ

Image

شنبه بعد از ظهر11 فروردین 1403 سایت ساحلنما سرعت باد 15 تا 18 کیلومتر بر ساعت

هنرجو : آقای محمد تهرانی
کارکرد: 10 درصد

اصلاح کنترل ضربدری
تفکیک دو استراتژی رایزر کنترل و آف رایزر کنترل در تکنیک ریورس 
توجه به مرکز ثقل
تمرکز بر مشکل طبعیت از انحراف
کاهش باد نسبی در پروسه لانچ
تیک اف توییست

دوشنبه بعد از ظهر 20 فروردین 1403 سایت اردشیر سرعت باد 12 تا 18 بر ساعت

هنرجو : آقای محمد تهرانی
کارکرد: 10 درصد

باز آوری تمرین  لانچ ضربدری  چک کردن و ساخت مثلث تمیز برای گرفتن فرامین
کاهش باد نسبی برای لانچ اولیه
گردش حین حرکت و حفظ فشار داخلی بال
تفکیک استراتژی رایزر کنترل و اف رایزر کنترل

امتیاز بندی سطح مهارت آقای محمد تهرانی بر حسب درصد

امتیاز بندی سطح مهارت هنرجو بر اساس رای و نظر مربی درج می گردد و بصورت نسبی و تقریبی محاسبه می گردد
Image

آماده سازی بال

اماده کردن بال روی زمین توسط رایزر های ای و ریر رایزر،شکل دادن به لبه فرار به کمک لاین های برک

اجرای اسلالوم

اجرای اسلالوم  در حالت فوروارد با چرخش های 30 - 45 درجه

درک دامنه سرعت

کنترل فوروادر با سرعت های حداقل و حداکثر

اتصال و چک ضربدری

بکارگیری متد ها و قالب های اتصال  صحیح رایزر و چک ضربدری

پیشروی فوروارد در باد شدید

رعایت پارمترهای موثر در پیشروی  انتقال وزن - رها سازی فرامین و کسب سرعت تدریجی

حفظ فشار داخلی بال

پر باد نگه داشتن پاراگلایدر در  حداقل و حداکثر سرعت

فرمانپذیری

توقف با فرمان مربی  پرهیز از رفتارهای غیر ارادی و ناخواسته

لانچ در باد زیاد

کاهش باد نسبی  با پیشروی حین لانچ و حفظ فشار داخلی بال از محدوده پاور زون تا تکمیل زاویه حمله

گردش در حالت لانچ ضربدری

گردش  با تداوم حرکت - حفظ هدینگ و حفظ فشار داخلی بال

عملیات فرود

تفکیک سرعت افقی و عمودی - فرود با نهایت سرعت و تعیین قدرت فلر در شرایط مختلف

انتقال وزن

حفظ فشار بر بند شکم در طول پروسه تیک اف

پرواز پایدار

کنترل فوروارد در باد نوسانی در سطح هموار

کایتیگ

پیشروی و پسروی در حالت ریورس - بالاآمدن از شیب

کرب فوروارد

تکنیک بالا رفتن در محدوده لیفت بند برای  ورود به کانال شناوری

استال پویینت

تجربه استال در محدوده رمل و در اتفاع کمتر از 3 متر

کسب نهایت سرعت

متعادل بودن بال و خلبان در زمان افزایش سرعت ، کسب سرعت تدریجی در شرایط باد

کنترل ریر رایزر

خواباندن بال در باد زیاد- ایمن ایستادن  قبل از شروع تیک اف - کنترل ریر رازر در حالت ریورس و جامپینگ

درک رفتار کاناپی

نگه داشتن بال در زاویه های نزدیک به خط افق - بلند کردن و خواباندن  کاناپی

دویدن در حالت پسروی

تمرین دویدن و گردش بدون اتصال و همچنین در حالت عملیاتی

تجربه بی لاین استال حین پرواز

دی پاور کردن کامل کاناپی روی زمین یا حین پرواز نزدیک زمین

پرکردن بال در باد در زاویه های 30 و 45 درجه

درک پنجره باد  و بالا بردن توانایی برای لانچ کردن در زاویه های مختلف نسبت به باد

کنترل فوروارد

کنترل  فوروارد  از طریق تغییر مرکز ثقل - کنترل بدون فرامین - استفاده از تکنیک دامنه سرعت و پسروی و پیشروی در شرایط باد متغیر - اجرای فرامین تحت فشار بصورت متقارن

لانچ بال کلپس

باز کردن و دیواره دادن و لانچ کردن پاراگلایدری که در وضعیت جمع موقت روی زمین قرار داده شده

تیک اف در باد صفر

شناخت چالش های تیک اف در باد صفر

کنترل های خوابیده و نشسته

آمادگی برای لغزش های احتمالی و حفظ کنترل کاناپی در صورت عدم تعادل بدن

کنترل و چک دیداری

چک کاناپی پس لانچ در حالت فوروارد - چک دیداری  پس از بروز انحراف - مراقبت و دوری از خیره شدن به زمین - عدم تبعیت از انحراف در کنترل ریورس

تصمیم گیری

تمرکز برای مرحله تصمیم گیری و  رعایت پارامتر های مربوط به عبور از خط توقف

فرم بدن

موقعیت صحیح دست ها - فرم بدن  در حین راننینگ و کسب سرعت و پس از هوابرد

رایزرکنترل و افرایزر کنترل در لانچ ضربدری

تعیین و تشخیص استراتژی مناسب در انتخاب تکنیک کنترل رایزر

تیک اف توییست

تیک اف توییست برای آمادگی و جلوگیری از دستباچگی در زمان جدا شدن ناخواسته

هنر جویان و مربیان دوره کارورزی در سال 1403

معرفی سایت ها